V tomto roce jsme u klienta Via Delicia nejen zdvojnásobili obrat, ale také dosáhli významného zlepšení návratnosti investic. Statisícové investice do reklamy se vyplatily a přinesly odpovídající tržby a rekordní počet objednávek. Přečtěte si více o tom, jak se nám podařilo úspěchu dosáhnout.
Co dělají ve Via Delicia?
V rodinné manufaktuře Via Delicia nabízí široký výběr prémiových českých delikates, jako jsou džemy nebo paštiky a další masné výrobky. Velmi si zakládají na poctivých surovinách a složení výrobků, které jsou bez konzervantů a éček.
Hitem Vánoc jsou jejich dárkové balíčky, které obsahují například oblíbené zvěřinové paštiky. Jak říká sám zakladatel konzervárny Olin Bezchleba „Když to někdo dostane jako dárek, tak je to dárek, na který se nepráší“.
Přípravy na sezónu v plném proudu
S klientem nás čekala druhá vánoční sezóna. Nechtěli jsme nic ponechat náhodě, a tak jsme začali naše kroky plánovat již během léta. Dokázali jsme si vyhodnotit, co nám fungovalo méně a kde je naopak potenciál do toho ještě více šlápnout. Shodli jsme se, že klíčový pro nás bude Facebook. A taky tomu tak bylo!
Průběh vánoční kampaně
Náš kreativní tým Filipesmedia se vydal za klientem do Zábřehu s cílem vytvořit poutavý a autentický obsah, který bude prezentovat dárkové balíčky Via Delicia. Vzniklo tak video, které se proměnilo v reklamu s rozpočtem v řádech desetitisíců a stalo se z pohledu výkonu naší nejúspěšnější reklamou sezóny.
Produktové video doručilo oproti ostatním formátům reklam téměř poloviční cenu za konverzi s výborným PNO v podobě 7 % a sklidilo výhradně pozitivní ohlasy v komentářích. Opět se nám potvrdilo, že dynamická a krátká videa dokážou nejlépe představit klientovy produkty a nakopnout tak výkon celého e-shopu.
Jak jsme postupovali?
Do propagace jsme vybrali jen dárkové balíčky Via Delicia, o které je osvědčený zájem. Dnes už není tak důležitá složitá struktura reklamních sad a častá práce s cílením reklam. Podstatné je zaměřit se na bestsellery a nesnažit se jen doprodat sklad. Největší pozornost jsme věnovali vlastní produkci reklamního videa a různým variantám grafiky a textace.
Měli jsme v záloze ještě další kreativy a formáty reklam. Původně jsme se chtěli více zaměřit na konkrétní produkty, ale výroba jela na plné obrátky a bylo potřeba přibrzdit.
Dynamické produktové kampaně
Využili jsme také produktový feed a dynamické reklamy, u kterých se není třeba tolik bát posílat více produktů. Mohli jsme si tak dovolit ukázat širokou nabídku produktů a nechat Facebook, aby si vybral ty, pro které hledá zákazníky. Tomu pomáhá i aktivní Facebook pixel s historickými daty.
Poctivá příprava na vánoční sezónu nesmí chybět
Nezapomínejte na propagaci článků z blogu nebo se pochlubit, když o vás napíšou. U Via Delicia pracujeme se sezónními e-booky, které používáme jako motivaci pro přihlášení k odběru newsletteru. Tímto způsobem jsme navýšili mailingovou databázi o stovky kontaktů, které jsme pak mohli během sezóny znovu oslovit. A vyplatilo se! Není to jen o produktech.
Tip: Zajímá vás, jak lze využít e-maling pro zvýšení tržeb? Přečtěte si naši případovou studii, ve které ukazujeme, jak se nám podařilo pomocí segmentace a automatizací zvýšit tržby o 105 %.
Jak to celé dopadlo?
Již začátkem prosince nám klient volal, že se nám opět podařilo dosáhnout rekordního počtu objednávek a ať raději nepokračujeme ve zvyšování investic do reklamy. Ve finále jsme tak oproti loňskému roku víceméně zdvojnásobili obrat za listopad a prosinec s tím, že se nám současně podařilo zvýšit také cílovou návratnost.
Na závěr by však mělo zaznít, že marketing tvoří „pouze 20 %“ úspěchu. Zbytek dělá poctivá a tvrdá práce, kterou pozná každý, kdo ochutná paštiky Via Delicia.
Pokud vás naše práce zaujala a potřebujete pomoci s online marketingem, vyplňte poptávkový formulář. Těšíme se, až poznáme váš projekt i na případnou spolupráci.