Pokud chceme v dnešní době vytěžit z inzerce na Google maximum, tak je zcela zásadní neopomenout modifikaci měřicího kódu. Pomůže nám eliminovat problémy v doměřování dat a zároveň dělat více správných rozhodnutí při optimalizaci kampaní díky práci s kvalitnějšími daty. Jaké možnosti úprav měření existují vám prozradíme v tomto článku.
Modifikace měřicího kódu a nastavení konverzí v Google Ads
Pro vyhodnocování Google Ads kampaní, ale také optimální využití automatických bidovacích strategií, je nutné měřit jejich přínos. Aby však bylo měření úspěšné, základní nastavení již nestačí – je potřeba měřicí kód modifikovat a sledovat vhodná data.
Měření rozšířených konverzí
Aby zejména PMax kampaně správně fungovaly, je potřeba mít dostatečný objem konverzí. Rozšířené konverze nám díky 1st party datům (e-mail, telefon a adresa) pomohou doměřit více konverzí tím, že do účtu dostaneme více relevantních dat, která by jinak nemusela být změřena, automatické strategie mohou docílit efektivnějšího biddingu. Základní měřicí kód spoléhá především na cookies, jež mohou být blokovány či smazány, a nastavení rozšířených konverzí tak může být spolehlivější. Více informací se případně dočtete přímo v dokumentaci Google o rozšířených konverzích.
Provozujete e-shop na Shoptetu? Pak se všechny důležité informace dozvíte přímo v jejich článku o nastavení rozšířených konverzí na Shoptetu. Podobnou modifikaci kódu je možné nastavit také v rámci měření inzerce na Seznamu. Více informací o implementaci najdete v sekci Identita na Seznam pro vývojáře.
Pojďme si měření rozšířených konverzí ukázat na příkladu. Uživatel sleduje video na YouTube, kde je přihlášený ve svém účtu. Google díky tomu zjistí, jak se jmenuje a zároveň si pamatuje, které reklamy mu zobrazil. Když později na e-shopu, na který viděl reklamu, provede konverzi, právě díky rozšířeným konverzím se do Google pošle informace, že objednávku udělal uživatel s tímto jménem, e-mailem a telefonním číslem. Google si pak porovná uživatelská data objednávky s tím, jaké reklamy daný uživatel viděl a následně přiřadí objednávku dané YouTube reklamě v reportech.
Konverze s daty z košíku
Tato modifikace nám pomůže zjistit, jestli zákazníci opravdu nakupují produkty, které proklikávají. Bez této implementace se můžeme setkat s tím, že na úrovni produktů vidíme odlišnou hodnotu konverzí, než je samotná prodejní cena daného produktu.
Po správné implementaci se začnou počítat nové metriky, které lze přidat do přehledu, a to i na úrovni jednotlivých produktů. Pro odemknutí metrik, které počítají ziskovost, je potřeba rozšířit XML feed o nákupní ceny produktů obsažené v elementu „cost_of_goods_sold“. Pokud máte e-shop na Shoptetu, k importu nákupních cen můžete využít Mergado. Postup blíže popisuje článek Jak pracovat s naimportovanou nákupní cenou od Pricing Fox.
Mezi nejzajímavější metriky dat z košíku patří:
- Tržby z inzerce produktu: Celková hodnota konverzí, která byla doručena skrze inzerci daného produktu.
- Tržby z křížového prodeje: Celková hodnota konverzí utržená při inzerci jiného produktu. Zákazník proklikne reklamu na produkt, ale ve finále koupí něco jiného.
Noví vs. vracející se zákazníci
Měření poměru nových a vracejících se zákazníků využijete zejména pro analýzu akvizice a retence. Po nasazení je možné nastavit PMax kampaň čistě na akvizici nových zákazníků a bidovat na nové zákazníky odlišně. Zároveň zjistíme, kolik procent tvoří vracející se zákazníci, což nám pomůže v rámci strategie účtu.
Při implementaci přes konverzní kód je potřeba do datové vrstvy posílat parametr new_customer, který nabývá hodnoty true nebo false podle toho, jestli daný uživatel historicky nakoupil.
Chcete s nastavením měřicího kódu, sledováním konverzí nebo vyhodnocováním dat pomoci? Vyplňte poptávkový formulář, napište nám e-mail nebo zavolejte a spolehněte se na náš tým. Těšíme se, až poznáme váš projekt i na případnou spolupráci.