Jak čelit konkurenci e-commerce gigantů pomocí dat z Pricing Fox a Google Ads? Záznam přednášky z Mergado Festu 2024

 

Příchod velkých hráčů, jako je Allegro nebo Temu, českým e-commerce trhem pěkně zamíchal. O tom ví své náš CTO Ondřej Vodehnal, který se poslední rok na pomoc e-shopům bojujícím s konkurencí gigantů specializuje. O stavu českého e-commerce trhu v roce 2024, o možnostech využití dat z Pricing Fox a Google Ads a o konkrétní strategii v boji s konkurencí mluvil na své přednášce na Mergado Festu 2024. Chcete si informace také poslechnout? Máme pro vás záznam přednášky!

Přednáška mergado fest jak čelit konkurenci velkých hráčů

Jak konkurovat e-commerce gigantům

V červnu se konal další Mergado fest v Brně, na kterém nemohl chybět náš technický tým. Kromě toho, že jsme pro vás zjišťovali největší novinky a vychytávky v oblasti e–commerce, optimalizace PPC kampaní nebo pokročilých strategií v Meta kampaních, náš CTO Ondřej Vodehnal také přispěl svou přednáškou na téma Jak čelit e-commerce gigantům. Co bylo její náplní?

Aktuální stav českého e-commerce trhu

Hned na začátku je potřeba podívat se na to, v jakém stavu je momentálně ekonomika a český e-commerce trh. Pohled na data mluví jasně: inflace stále hraje důležitou roli v nákupním rozhodování zákazníků. Reálná mzda nadále klesá a lidé proto víc řeší, za jakou cenu nakupují.

Také obrat českého e-commerce meziročně klesl a očekává se další pokles. Situace není ideální a rozhodně nepomohl ani příchod velkých hráčů na náš trh. Ti hrají tvrdé cenové války a výrazně tak ovlivňují konkurenceschopnost e-shopů i cenotvorbu.

Obrat e-commerce 2023
Vývoj e-commerce v Česku

Kdo patří mezi velké hráče na českém e-commerce trhu

Na českém e-commerce trhu se v posledních letech objevilo mnoho velkých hráčů, někteří zde působí již déle. Můžeme si je rozdělit do tří táborů:

  • Čistokrevný marketplace
  • Vlastní prodej + marketplace
  • Vlastní prodej

Mezi čistokrevné marketplaces můžeme zařadit například Allergro, Temu, Trendyol, Wish, Heureku nebo Kaufland. Důležité je uvědomit si, že někteří z těchto hráčů, zpravidla ty vlastněné mimo Evropskou unii, naprosto ignorují tržní regulaci ceny a často si proto dovolují tzv. dumpingové strategie, kterými vytlačují konkurenci.

Do druhé skupiny pak patří e-shopy, které měly primárně svůj prodej, ale přidali marketplace v rámci rozšíření portfolia. Je to například Alza, Pilulka, Mall nebo Notino. 

Třetí skupina pak zahrnuje velké hráče, kteří se soustředí jen na vlastní prodej. Logicky se tak jedná o nejširší skupinu, jelikož sem patří všechny možné e-shopy od Decathlonu přes Datart až po Zalando.

Nejhorší cenové války vedou právě čistokrevné marketplaces vlastněné mimo Evropskou unii. Temu, Trendyol, Wish a další neřeší regulaci ceny ani návratnost investic do reklamy. V přednášce mimo jiné vidíte, jak se příchod velkých hráčů projevil v aukci PPC, zobrazování reklamy a v míře překryvu.

Marketplaces v česku

Plánování strategie a využití dat z Pricing Fox a Google Ads

Jak se jako e-shop malé a střední velikosti cenovým válkám velkých hráčů bránit? Pomocí správné strategie, která je opřená o data. Důležitá data získáte z Pricing Fox a z Google Ads, především z Merchant Centra. A co strategie? Ondřej vás v přednášce provede principem metody Brána a Šampion.

Produkty s dobrou volnou marží, své Šampiony, využijete jako Bránu k návštěvnosti a následný upsell. Prioritní tak není zisk z prodeje daného produktu, ale zisk z následného prodeje, případně vytlačení konkurenta ve specifickém místě.

Tato strategie pomůže prorazit bariéru, kterou tvoří velcí hráči a když se poštěstí, lze vytipovat produkt, kterého si vůbec nevšimnou a nepustí se do cenové války.

Záznam přednášky z Mergado Festu 2024

Jak své Šampiony mezi produkty najít, vytipovat a nastavit a jakými způsoby je můžete využít pro upsell? To už se podrobně dozvíte v záznamu přednášky z Mergado Festu. Pusťte si ji i s prezentací, která vám pomůže strategii pochopit.

Chcete v boji s velkými hráči pomoci? Vyplňte poptávkový formulář, napište nám e-mail nebo zavolejte a spolehněte se na náš tým. Těšíme se, až poznáme váš projekt i na případnou spolupráci.

Napište nám

kontakt ilustrace
Sdílejte článek na:

Máte zájem o konzultaci zdarma?

Zavolejte nám nebo napište přes kontaktní formulář