Co přinesl Google Core Update v srpnu 2024?

V polovině srpna 2024 vyšla nejnovější aktualizace algoritmu Google, známá jako Google Core Update. Jejím cílem je další vylepšování poskytovaných výsledků vyhledávání a relevantního obsahu. Tentokrát byl update zaměřený na menší a nezávislé weby. Jak vás mohou změny ovlivnit a na co si dát pozor?

Co je Google Core Update

Aby Google mohl poskytovat relevantní výsledky vyhledávání, musí neustále zdokonalovat svůj algoritmus. Menší aktualizace probíhají v podstatě neustále, jednou za několik měsíců však vychází také větší aktualizace, tzv. Google Core Update neboli aktualizace jádra Google. Tyto aktualizace mají dopad na hodnocení stránek a mohou pozitivně i negativně ovlivnit pozici webu a jeho dohledatelnost.

Do teď poslední velká aktualizace proběhla na jaře – Google Core & Spam Update březen 2024. V jejím rámci se kromě updatu jádrových systémů zasahovalo také do systémů detekujících spam. Cílem bylo snížit výskyt nekvalitního a neoriginálního obsahu, a naopak zvýšit viditelnost užitečných stránek. Na to nyní Google navazuje.

Google core update aktualizace srpen 2024

Srpnová aktualizace Google Core Update

Letošní druhou aktualizaci jádra Google vydal 15. srpna 2024. Jestli jste si proto v posledních týdnech všimli náhlých změn, kolísání pozic a různých výsledků ve výsledcích vyhledávání, už víte odkud vítr vane.

Cílem aktualizace bylo opět vylepšit algoritmus vyhodnocující kvalitu a relevanci webových stránek z hlediska obsahu. Tentokrát se však update soustředil zejména na menší a nezávislé weby – měl by zlepšit jejich šanci obstát ve vyhledávání nad velkými konkurenty. Tedy v případě, že nabízí unikátní a užitečný obsah. Stále je kladen nejvyšší důraz na kvalitu, na tom se nic nemění.

Jak vás může Google Core Update ovlivnit?

Srpnová aktualizace může pozitivně ovlivnit zejména pozici menších a nových webů, které ještě nemají vybudované své místo v síti. Jestli proto zvažujete, zda má v dnešní době ještě smysl začít budovat obsah, odpověď je jednoduchá – ano!

Opět ale opakujeme, že Google stále více upřednostňuje obsah, který je originální a pro uživatele přínosný. Stovky nekvalitních článků vygenerovaných AI, které se již v desítkách různých obměn na internetu vyskytují, vám k lepším výsledkům příliš nepomohou. Obsah je třeba budovat pravidelně, dlouhodobě a kvalitně. S cílem poskytnout uživatelům přidanou hodnotu.

Pokud tedy dlouhodobě budujete kvalitní obsah, update by vás měl ovlivnit jedině pozitivně. John Mueller z Google se vyjádřil jasně: „Tato aktualizace je navržena tak, aby pokračovala v naší práci na zlepšování kvality našich výsledků vyhledávání tím, že zobrazujeme více obsahu, který lidé považují za skutečně užitečný, a méně obsahu, který vypadá, že byl vytvořen pouze pro dobrý výkon ve vyhledávání.“

Co dělat v případě poklesu pozic ve vyhledávání

Všimli jste si po aktualizaci poklesu pozic ve vyhledávání? Google nedává žádné specifické rady, jak hodnocení a pozici vylepšit. Nápověda z Google je však jasná – je důležité položit si několik jednoduchých otázek, které cílí na kvalitu obsahu:

  • Poskytuje váš obsah relevantní a originální informace podložené fakty?
  • Nabízí váš obsah úplný, ucelený popis problému, který uživatel řeší?
  • Je váš obsah tvořený pro uživatele a uživatelsky přívětivý?

S vaším obsahem ve výsledku nemusí být nic vyloženě špatně. Možná jen algoritmus nalezl lepší zdroj informací. Můžete jej však vylepšovat a ideálně neustále pracovat na novém. Je také třeba připravit se na to, že v období mezi aktualizacemi lze pozorovat mírné zlepšení, nejvýraznější změny se ale vždy projeví až po další aktualizaci.

Pozor! Implementace aktualizace trvala od 15. srpna do 3. září 2024. Jakékoliv výkyvy, které se ukázaly v tomto období, nejsou příliš relevantní. Ideální je proto porovnávat výsledky v období před spuštěním a po ukončení aktualizace. Skoková změna byla v prostředí Google Search Console zřetelná u několika našich klientů. Jak vidíte v grafu, vše se během pár dní vrátilo do normálu.

Jak se projevil google core update srpen 2024

Shrnutí srpnové aktualizace jádra Google

V nové aktualizaci se neobjevilo nic neočekávaného. Zapadá do dlouhodobé snahy Google o poskytování co nejrelevantnějšího obsahu a klíčem tak zůstává tvořit obsah pro uživatele, ne pro vyhledávače. Ten by samozřejmě měl být optimalizovaný po stylistické i technické stránce.

Tři hlavní cíle této aktualizace jsou:

  • Zobrazovat více obsahu, který je pro uživatele skutečně hodnotný.
  • Snížit viditelnost obsahu vytvořeného pouze za účelem dobrého umístění ve výsledcích vyhledávání.
  • Podporovat malé a nezávislé weby, které tvoří originální a kvalitní obsah.

Aktualizací Google reaguje na zpětnou vazbu od tvůrců zasažených předchozími updaty. Dle oficiálního vyjádření se můžeme i v budoucnosti spolehnout na to, že Google bude nadále podporovat kvalitní obsah menších a nezávislých webů. Jestli jste na obsahu ještě nezačali pracovat, je tak nejvyšší čas.

Chcete začít budovat on-page obsah, pracovat na linkbuildingu nebo pomocí SEO auditu zjistit, jak si vedete? Vyplňte poptávkový formulář, napište nám e-mail nebo zavolejte a náš tým vám s radostí pomůže. Těšíme se, až poznáme váš projekt i na případnou spolupráci.

Napište nám

kontakt ilustrace
Sdílejte článek na:

Máte zájem o konzultaci zdarma?

Zavolejte nám nebo napište přes kontaktní formulář